fredag 23 september 2011

Kundpass & Modell

Idag hade vi kundpass i skolan. Jag fick en kund som skulle klippa upp håret väldigt mycket. Hon hade extensions i så det var väldigt svårt att klippa det eftersom att jag inte kan kamma ifrån hårbotten och man får vara väldigt försiktig så man inte drar av slingorna.

Jag började med att klippa av det slitna i nacken och sen sidorna. Sen klippte jag ihop det så det inte blir hack i längderna. Efter det började jag med uppklippningen som jag tycker är väldigt svårt för det är så mycket hår man ska arbeta med samtidigt. Hon hade sidecut också så den fick jag klippa ner lite. Resultatet blev i alla fall bra och hon blev nöjd J

Pris för klippning: 150 kr.

Igår klippte jag min modell till modevisningen, Love. Han ville att jag skulle klippa av hälften av håret och klippa det kortare på sidorna. Det blev ganska stor skillnad när det blev så mycket kortare. På modevisningen ska han ha kläder från Team Sportia, och då ska han ha mössa på sig så det går tyvärr inte att göra så mycket med håret då.

Terese Ovesson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar