måndag 19 september 2011

Modell inför Modevisningen!

Hejsan! Jag hade tänkt berätta lite om vad jag ska göra på min modell till modevisningen för dem som är intresserade. Jag hade tänkt mig att min modell skulle vara ganska ljus i både hyn och håret till modevisningen så har jag slingat blonda slingor på min modell. Det vanligaste man kan göra hemma är då slingor i hätta (mössa) men idag så gjorde jag slingor i folie på min modell. Det tar lite längre tid än hätta men det blir 10 gånger bättre resultat och det ser mycket proffsigare ut och du har fler kunder som kollar vad du gör.

Hon kommer också komma in ganska snart igen för att få en bra uppklippning till hennes hår för att kunna få upp de mer så att det ser större ut på ett bra sätt. Sedan så ska jag med tanke på att hon är tunnhårig så tänkte jag göra hennes hår ganska stort med tuppering, lockar längs topparna, en tvinning precis vid luggen och en stor inbakad fläta längs höger sida på huvudet.
Sedan tänkte jag då sminka henne väldigt mörkt när visningen väl kommer till akt. Tror att det kommer väcka folks uppmärksamhet att det blir en större ljus skillnad och det kommer vara lite mer översminkat så att det skriker lite. Det var lite vad jag hade tänkt mig just nu i alla fall. Fler uppdateringar kommer inom kort!

Detta är en bild på den frisyr jag har tänkt men det ska vara lockar på topparna också :) Mvh Monica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar