fredag 30 september 2011

Modevisningen :)

Då var det gjort! Modevisningen som alla modellerna var så nervösa för har äntligen blivit av. Onsdags morgonen började med att halva klassen kom klockan 10 och började redan då fixa sina modeller. Resten av klassen kom vid 14.00 och började fixa dem då. Jag och min tjejmodell kom klockan 14.00 och vi började fixa hennes inbakade fläta och lockarna. Problemet med min modell var att hennes lugg var så uppklippt att jag inte kunde göra en stor lugg så det fick bli en liggande fläta bakåt men det blev bra det med. Min modells smink var en lila ögonskugga med en grå highline med en svart eyeliner. Jag drog ut eyelinern lite på sidan så det fick en sväng upp mot ögonbrynen. Min killmodell kom vid 16.30 och han fick sitt hår plattat och sedan fick han ett grönt band runt huvudet med några fjädrar i och 2 streck på varje kind i svart och blå färg. Sandra och hennes tjejmodell kom redan vid klockan 10.00 och Sandra fixade hennes fina hår. Sandra gjorde 10 stycken små inbakade flätor på luggen och drog dem sedan åt sidan. Sedan när Sandra var färdig så fixade hon med sminket och hennes modell fick då röd/brun ögonskugga, eyeliner och lös ögonfransar för att det skulle synas mer. Terese kom med vid 14.00 också men hennes killmodell kom 16.00 och hon började fixa hans hår med lite vax och ett band med fjädrar. Han fick sedan 2 streck på varsin kind i svart och grön färg. Vid 17.30 så skulle alla vara färdiga.


Alla modeller gick till sina affärer och bytte om till sitt första ombyte och var sedan redo för att gå. Actic hade 2 tjejer som visade upp en boxningsuppvisning innan det började och det var 4 tjejer som visade upp en dans dom hade gjort själva. Sedan började modellerna att gå. Alla gick precis som de skulle och dem tyckte det var jätteskoj men det var lite stressigt i ombytena. Men dem var jätte tacksamma och glada för att dom ställde upp. Kvällen avslutades med att det var 20 % rabatt på alla butiker som hade deltagit! Så nu vill vi på John Bauer tacka alla affärer som ville att vi skulle hjälpa till, jack and Jones, DiModa, piraya, flash, JC, buttericks, gallerix och teamsportia!












monica davidsson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar