söndag 23 oktober 2011

1a veckan på praktiken

I måndags började praktiken, jag är på salong Moa Moa i Markaryd.
Denna veckan fick jag städa lite, - det måste man göra i en salong!
jag tvättade och plattade håret på min handledares kompis - så hon var fin till jobbet ;)
jag klippte min mamma,- klippte topparna.
klippte min mammas kompis, - håret blev kort med lite längre polisonger på sidorna, och lugg åt sidan.
och färgade en kompis hår - slingade det ljust, riktigt bra blev det !
Jag fick ringa Sören på Schwarzkopf och beställa hårfärg också,- pimsamt och nervöst ! (det gick bra :) )
Jag fick klippa en okänd kund, - nervös ifall det skulle bli fel, men det blev också bra :)
En rolig vecka , mer väntar nästa !
Sandra Lindvall

2 kommentarer:

  1. PIMSAMT??? hallå lär dig stava!

    SvaraRadera
  2. Lär dig grammatiken och så blir det mkt bättre och läsa plus lite mindre färg, blir jobbigt annars! Bra och tänka på! :) Lycka till nu! puss puss! :D

    SvaraRadera