torsdag 27 oktober 2011

Skolan :)

Hej
Denna vecka som har gått och nu denna vecka så har jag och Ida inte haft någon praktik plats, så vi har fått vara i skolan och jobba med andra frisör saker såsom håruppsättningar, föna hår och träna på att rulla permanent. Håruppsättningar har jag speciellt övat på bara för att jag ska kunna ha några idéer när vi ska göra baluppsättningarna på frälsningsarméns tjejer. Jag tränade på att göra både stora och små lockar. Lite svårt att göra när man såg att alla gör lockar med plattång på olika sätt.  Men till slut så blev det bra. Men idag så har vi gjort fler uppsättningar och jag försökte göra en uppsättning så att inget hår ”hängde” och det blev hyffsat okej. Vi har också varit ute på en grundskola och satt upp vår lilla affisch. På den så har vi marknadsfört vår blogg. Tanken är att vi ska ut på dem flesta grundskolorna i Halmstad och sätta upp dem så att folk kan få inspiration om frisörutbildningen.

                                     Idas uppsättning                                                         Idas uppsättning


                                       Min uppsättning                                                        Min uppsättning

                                                                       
                                     Min uppsättning                                                     Min uppsättning


monica davidsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar