fredag 7 oktober 2011

frisörteknik 7 oktober

Idag hade vi bara tre kunder, Ida hade en av dem.
Under tiden de hade kundpass så var vi andra i det andra klassrummet där vi skulle ta en docka o styla den.
Min docka hade en sidecut på 1 cm , mitt i den hade den ett jack, så jag rakade bort den, och klippte dockans hår lite mer jämnt.
När jag hade gjort det så fönade jag volym i hårbottnen och plattade sedan håret.
Jag tog vax, och stylade håret.
min docka

min docka.
  

Monica tog en blond docka, som hon fönade volym i bottnen, och sedan lockade håret med en plattång.

Detta är då Monicas docka.

Terese hade en brunhårig docka som hon också fönade volym i bottnen på , och sedan lockade.
Här är en närbild på en lock som terese gjort.
_________________________________________________________________

Vi fick sedan veta att vi ska göra baluppsättnigar till Försvarsmakten, som har bal den 19:e November, spännande.
Vi ska göra deras uppsättnigar på öppet hus, på skolans frisörsalong. Pengarna vi får in går till FR2 Gullhårs klassresa.
Kom gärna o titta på John Bauers  ÖPPET HUSden 19:e November.  
Tider och mer info kommer senare. :)




Sandra Lindvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar