måndag 24 oktober 2011

praktikvecka 2 , måndag

Idag öppnade salongen klockan 15, eftersom att vi har öppet på lördag istället. Ibland har MoaMoa öppet på lördagar istället, för det är inte alla kunder som kan komma på veckorna.
Så när jag kom idag tog jag emot färgerna som jag beställde förra veckan, och rensade ut alla de gamla färgerna och la in allt nytt i nummer ordning.
Jag har städat alla lådor och torkat av alla ytor, både i salongen och i personalrummet.
Jag hann precis klart innan den första kunden kom idag. Hon hade tunnt hår, så vi klippte av ganska mycket hår. Det blev kort på höger sida och lite längre på vänster sida.
I morgon kommer det två kunder som beställt klippning och färgning av mig.
Dagen idag har varit kort, men skoj.


Sandra Lindvall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar